loading...
انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان مازندران
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی بازدید : 586 شنبه 26 تیر 1389 نظرات (0)

اولین همايش مسئولان گروه‌های تئاتر بسيج هنرمندان مازندران برگزار شد

گروه فرهنگ وهنر: از سوی سازمان بسیج هنرمندان مازندران اولین همايش مسئولان گروه‌های تئاتر بسيج  هنرمندان استان  ۲۶ تیر ماه در مجنمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران در ساری برگزار شد.

 

به گزارش  روابط عمومی انجمن نمایش بسیج هنرمندان  مازندران، اولين همايش مشترك اعضای انجمن نمايش بسيج هنرمندان استان و سرپرست‌های گروه‌های تئاتر بسيج هنرمندان استان با حضور مسئول بسیج هنرمندان و اعضای انجمن بسیج هنرمندان استان مازندران 26 تیر ماه در مجتمع فرهنگی وهنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در ساری برگزار شد.

در این همایش سرهنگ«حسین علی پور» مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران با اشاره به این مطلب که  هدف از برگزار ي همايش  آمادگي بهتر گروه ها جهت حضور در جشنواره است گفت: به منظور ارتقاء سطح آگاهي سرپرست ها، كارگردانان گروه ها و  برنامه ريزي مناسب جهت برگزاري جشنواره درخور شأن نام بسيج آشنايي هنرمندان تئاتري شهرستانها این همایش برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه قبلا جشنواره تئاتر بسیج در استان ها توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه برگزار می شد، اما در این دوره در سراسر کشور مسئولیت اجرایی جشنواره تئاتر بسیج استان ها بعهده اسازمان بسیج هنرمندان قرار گرفت.

علی پور تصریح کرد: لذا بدین جهت انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان مازندران با توجه به این مسئله با برنامه ریزی نسبت  به اجرایی کردن جشنوار اقدام به تشکیل دبیرخانه جشنواره و فراخوان این جشنواره کرد که مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه تا 25 تیر ماه بود٬ که این تاریخ تا پنجم مرداد ماه تمدید شده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان مازندران خاطرنشان کرد: ما می خواهیم که نهمین جشنواره تئاتر بسیج نسبت به جشنواره های گذشته از کیفیت بالایی برخوردار باشد و ما شاهد گروه های برتر تئاتری در مرحله كشوری اين جشنواره  آذرماه سال جاری در استان آذربايجان شرقی  حضور پیدا کنند. 

وی در ادامه اظهار کرد: بسیج هنرمندان قبل از برگزاری جشنواره تئاتر بسیج می خواهد اقدام به برگزاری کار گاه آموزشی تئاتر کند تا اینکه نسبت به ارتقای علمی تئاتر در هنرمندان این رشته اثر مثبتی داشته باشد، چراکه هر استانی که نسبت به برگزاری کارگاه های آموزشی حرکاتی را انجام داده، نسبت به استان های دیگر موفقیت بیشتری داشته است.

در ادامه «سید ابراهیم عمادی» رییس انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان با اشاره به این مطلب که گروه های تئاتری می بایست نسبت به ارسال متون نمایشی به جشنواره دقت نظر د اشته باشند و از نمایشنامه های تکراری که سالها به جشنواره ارسال شده است اجتناب کنند.

وی افزود: ارسال متون به دبیرخانه جشنواره تنها به آثار دفاع مقدسی و یا جنگی تکیه نشود بلکه به نمایشنامه های اجتماعی که فرهنگ بسیجی در آن نهفته است نیز توجه شود.

«ضمیر پور» نایب رئیس انمن نمایش بسیج هنرمندان نیز با اشاره به این مطلب که متون نمایشی باید قوی تر از گذشته باشدگفت: تادیروز ما شاهد کار های تکراری ، کپی، اقتباسی و برداشتی بسیاری بوده ایم .

وی افزود: در این دوره از جشنواره بسیج قرار است اتفاق تازه ای رخ دهد و نگاه تنگ نظرانه ای نداشته و با متون قوی در این جشنواره شرکت کنیم.

 « حمیدرضا گل محمدی تواندشتی» دبیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان مازندران نیز با اشاره به عملکرد انجمن در طول تشکیل این انجمن گفت: از زمان تشکیل انجمن نمایش  سازمان بسیج هنرمندان استان مازندران اعضای این انجمن با اتفاق مسئول بسیج هنرمندان نشست هایی را به طور مستمر برگزار کرده است.

وی افزود: این نشست ها عمدتآ جهت برنامه ریزی و انسجام گروه های بسیجی در استان بوده است.

گل محمدی تصریح کرد: از مصوباتی که در این نشست ها می توان به آن اشاره کرد این است که امر آمورش بسیجیان در زمینه بازیگری مورد اهمیت قرار گرفته است و در الویت اول کار انجمن جهت رشد و توسعه هنرهای نمایشی در استان  قرار دارد.

دبیر انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به این مطلب که  نظم گروه های نمایشی بسیجی در استان ها از دیگر اولویت ها در مصوبات است خاطرنشان کرد: در نشست هایی که داشتیم نسبت به برگزاری نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان نیز برنامه ریزی هایی انجام گرفته است که با تشکیل دبیر خانه جشنواره و اعلام فراخوان استارت کار جشنواره زده شد.

«علیرضا سعیدی» و «ایمان رستمعلی» از دیگر اعضای شورای نمایش به ارایه مطالبی در رابطه با مشارکت جمعی گروه های تئاتری در شهرستان ها  پرداختند و در ادامه این همایش مسئولان کانون ها و سرپرست های گروه ها نیز به ارایه نظرات و پیشنهادات خود در باره مشکلات موجود در سر راه و فعالیت های خود در شهرستان ها پرداختند.

لازم به یادآوری است٬ این همایش که با حضور اعضای  انجمن نمایش سازمان بسیج هنرمندان  استان، سرپرست گروه های تئاتری و مسئول کانون های تئاتر بسیج شهرستان ها از رامسر، بابلسر، جویبار، قائمشهر، آمل، بابل، ساری، نکا، نوشهر برگزار شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
انجمن نمایش بسیج هنرمندان استان مازندران
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    ظر شما در رابطه با فعالیت های هنری بسیج هنرمندان چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 232
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 78
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 84
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 351
  • بازدید سال : 3,012
  • بازدید کلی : 56,008
  • کدهای اختصاصی
    http://20code.mihanblog.com -->


    ساعت فلش

    
  • انجمن

  • Making MusiC

    ارسال لینک